Giro 4

27 oktober 2017

Giro 4-banner.

Unik försäsongsträning för cyklister

Stenhårda Giro 4 erbjuder försäsongsträning för mjölksyraförtjusta cyklister. Passet körs i fyra perioder med stegrande intensitet, så häng på från vecka 45!
 
Giro 4 är ett tufft pass. Här finns ett stort idrottsfokus, där träningslusten kommer från viljan att prestera.

Utmanar kroppen till max
Giro 4 är periodiserad försäsongsträning för inbitna cykelentusiaster eller andra träningsvana som vill toppa konditionsformen inför våren. Detta pass lämpar sig för cyklister likväl som för löpare och längdskidåkare som vill jobba på sin kondition och uthållighet.

- För att få ut maximalt av detta upplägg är tanken att man är med varje vecka, det vill säga kör ett giropass i veckan, då intensiteten är stigande. Under girosäsongen kommer vi att jobba med både långsamma tempon och med väldigt snabba, allt för att få maximal träningseffekt centralt för hjärtat och lokalt muskulärt säger Sara Hedberg.

Progressivt upplägg i fyra perioder
Spin Giro 4 körs under 24 veckor, från november till april. Speciellt för passet är att det förändras över tid, uppdelat i fyra perioder. För varje period, eller ”giro”, växlas intensiteten upp, så att utmaningen hela tiden blir optimal. Är du med varje vecka formtoppar du vid vecka 12.

Det här är ett helt unikt träningsupplägg, med oerhört mycket träningskunskap bakom. Du hittar inget liknande någon annanstans.

Träningsperioder för Giro 4

Namnet Giro 4 kommer av de fyra perioderna som passet är uppdelat i. Häng på redan från första perioden, Giro 1!

Giro 4-1: vecka 45-50
Giro 4-2: vecka 51-4
Giro 4-3: vecka 5-10
Giro 4-4: vecka 11-16

Giro 4 kommer att köras på onsdagar 17:30 samt på lördagar 09:00.

Giro 4 2017-2018